
PostNL leverans
Flera kunder upplever detta just nu Gunderwear problem med leveransen av deras paket. De får ett meddelande från PostNL om att deras paket har levererats till brevlådan, medan så inte är fallet.
Jag förstår mycket väl hur frustrerande det är att höra att ett paket rapporteras som levererat när det inte finns där. Detta är inte PostNLs fel, utan en metod de använder under hektiska perioder. På depån skannas paket redan som utlämnade, så att brevbärarna inte behöver scanna i dörren. Med syftet att kunna leverera fler paket samtidigt. PostNL behandlade mer än 3 miljoner paket i måndags, ett rekordantal som de aldrig har behövt behandla tidigare.
Även om den här processen är mer effektiv för leverans kan det skapa förvirring om ett paket faktiskt inte har levererats ännu. Lyckligtvis visar erfarenheter, bland annat från tidigare år, att paket så småningom kommer fram. PostNL anger att dessa paket vanligtvis levereras inom några dagar.
Jag uppskattar verkligen ditt tålamod och är verkligen ledsen att detta händer. Jag kommer att fortsätta att ta upp denna fråga med PostNL i hopp om att de kommer att fortsätta att förbättra sina processer.
Fortsätt att kontrollera din brevlåda dagligen, kolla dina grannar eller skicka ett meddelande i grannappen.